27 Eylül 2012 Perşembe

APFELRAHMKUCHEN (kaymakli elma pastasi)






HAMURU kücük tepsi
100 g margarin
100g seker
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanillesekeri
200 g un
BÜYÜK BORCAMA YAPACAKSANIZ YAGINI 120 gram kulanin ununu birazda fazla koyun hepsi bu
SOSU kücük tepsi icin
2 paket sahne (400ml)
1 Schmand
1 paket toz Vanillepuddingi
2 yumurta
100g seker
2 vanillesekeri
yarim limon suyu

 SOS BUYUK DIK DÖKTGEN BORCAMA ICIN
3 paket sahne
2 paket schmand
1 bucuk paket vanilletozu
2 yumurta
120 gram seker
2 vanillesekeri
yarim limon suyu



ELMALARI ICIN
4-5 elma
biraz tarcin
yarim limonun suyu

ÜSTÜNE

100 gram badem yada ceviz kirilmis
1 paket vanille sekeri
2 kasik kaysi receli

bademi  ve vanilleyi serpin yari pismis pastanin üstüne sonra devam pirisin firindan  ciktiktan sonra kaysi recelinden sürün ve sogumaya biraktin
ama ben birde asagidaki tarife göre denedim o da güzel oldu  arzuya göre afiyet olsun

100 gr badem kirintisi
1 yemek kasigi tereyagi
yarim cay bardagi süt
hepsini kaynatin sonra yari pismis pasanin üstüne sürün ve devam pisirin




hamurun bütün malzemelerini karistirin elinizle yogurun sonra yuvarlar 28lik kaliba doseyin elinizle ben dik dörtgen  tepsiye yaptim . Hamuru dösedikten sonra  elmalari soyun kare kare kesin ben ince uzun yaptim ama sanki cok büyük geldi bana onun icin kare kare ufak ufak dograyin  yarim limon suyu tarcin karistirin  hamurun üstüne yayin . sonra sahneyi , schmandi puddingi yumurtayi sekeri vanille sekeri iyicene cirpin köpürene kadar sonra  elmalarin üstüne dökün ve 170 derecede yarim saat pisirin sonra  100gram kirilmis badem yada ceviz  biraz sekerle karistirin yari pismis olan pastamizin üstüne dökün sonra bir yarim saat daha pisirin firindan cikarin  2 kasik kaysi recelini cok az bir kaynar sicak suyla karistin ve pismis olan pastanin üstne sürün parlasin  sogumaya birakin    ve afiyetle yiyin

tadi cok güzel herkze tavsiye ederim bir gün önceden pisirin ve ertesi gün tüketin iyicene ceksin icini



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder