5 Mart 2012 Pazartesi

AYVA RECELI


Malzemeler

3 ayva
3 bardak seker
 3 bardak su
 3 karanfil
 yarim limon suyu
Hazırlanışı ayvalari soyuyoruz icinin cekirdeklerini kenara aliyoruz ve küp küp doguruyoruz ayvalarimizi. 3 su bardagi ni ocaga koyun ve ayvalarida icine atin kaynamaya birakin pistikten sonra suyu cok az kaldiysa biraz daha su ekleyebilirsiniz (ben düdüklü tencereye koydum bir tasim kaynatim ve actim düdüklünün agzini ayvalarimiz pismisti sonra sekeri ilave etim 6-7 tane ayva cekirdegi ve karanfilleri de icine atalim agzi acik sekilde 20 dakika kaynatalim yarim limonun suyunuda ekleyelim icine suyunu ve sekerini herkez kendine göre ayarlayabilir koyu seven az sulu biraz sulu seven suyunu biraz fazla koysun . sonra bir porselen tabagin icine bir kasik recelin suyundan koyalim bir kac dakika bekleyelim ve tabagi hafif kaldiralim sogumu recelin akis kivami yavas sa recelimiz olmus demektir ocaktan indirin kavonozlara doldurun agzini iyicene kapatin ve kavonozu kafa üstü cevirin kendi kendini vakumlasin . afiyet olsun         not. ayva cekirdekleri hem güzel bir renk veriyor hemde recelin suyunun koyulasmasina yardimci oluyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder